Dok se u gradu sadi cvijeće, na selima mjesecima nije pokošena trava u nepreglednim krivinama, sada već visoka preko metar

Prvo da rasčistimo razliku između pojmova “Grad” i “grad”:

  • Grad (veliko početno slovo), administrativna jedinica sastavljena od ravnopravnim Gradskih Mjesnih Zajednica
  • grad (malo početno slovo), dio Grada koji predstavlja urbani centar administrativne jedinice.

Grad su i Lukavac, i Bikodže, i Puračić, i Poljice, …, i sve druge seoske MZ, dok je grad – Lukavac/Soda.

Niko ne očekuje da se selu posvećuje ista pažnja kao gradu, ali neizvršavanje barem zakonskih obaveza koje se tiču bezbijednosti u saobraćaju, kroz održavanje putnog pojasa lokalnih cesta je dugogodišnji problem u Gradu Lukavcu, odnosno njegovom dijelu koji nije Soda.

U principu, od kako Lukavac nije opština i dobio je status Grada, cijela teritorija bivše opštine je teritorija Grada, odnosno, sve Mjesne Zajednice su ravnopravne MZ Grada Lukavca, i trebala bi imati, ako ne isti, ono barem POŠTEN tretman spram Gradskog centra.

Međutim, Gradska administracija kontinuirano ispoljava sramotan i drastičan nesrazmjer u brizi za grad i selo.

Najbolji primjer je korištenje usluga JP Rad Lukavac, koji sve poslove održavanja vrši po nalogu Gradske administracije.

Dakle, nije do “komunalnog” već do Gradskih vlasti.

Aspekt javnog života kojeg je Gradskim vlastima bila puna usta, jeste “bezbijednost u saobraćaju”, što uključuje i preglednost saobraćajnica, pogotovo u krivinama.

Međutim, ubrzo je postalo jasno da pravi razlog za svu tu gungulu oko bezbijednosti u saobraćaju nije briga za bezbijednost građana, već plan da se osnuje još jedno, sasvim bepotrebno, Javno Preduzeće, koje će služiti za upošljavanje stranačkih kadrova, nagradu poslupnima – i mnogo više, a finansirat će se iz džepova građana kroz naplatu parkinga.

Tako je osnovan PiK – JP Putevi i komunikacije, kojem bi naziv pod hitno trebalo promijeniti u onaj koji mu zaista odgovara, a to je: “JP Parkinzi i kalkulacije“.

Lokalni putevi su zarasli u travu, preglednost u krivinama je nikakva, bezbijednost u saobraćaju ista kao i prije, a promijenilo se samo cijena dolaska u Lukavac zbog “poreza na seljake”, tj. naplate parkinga, i naravno broj zaposlenih podobnih.

Dokle će tako – ne znamo, ali znamo da će pred izbore “čista obraza” opet doći na sela sa novim ulagivanjima, obećanjima i bezočnim lažima, kao što su i do sada dolazili.

A “seljaci” …

Oni će sve to opet progutati s maslom, pa im neko kriv kad ih “građani” nazivaju “glupim seljacima”.