Ponovo je zaobiđen toliko potreban kružni tok na raskršću magistralnog puta M4, ul. Lukavačkih brigada i puta R-471, Lukavac-Vijenac-Banovići.

Vlada Tuzlanskog kantona, preko Direkcije regionalnih cesta TK, obezbijedila je sredstva za izradu glavnog projekta rekonstrukcije ulice Lukavačkih brigada, u dužini od približno 1.560 metara, koja je početkom augusta završena.

Ovaj projekat je SDA Lukavac još prije 6 mjeseci najavila kao svoj, stranački projekat.

Planirana je izgradnja moderne saobraćajnice sa četiri trake, pješačkim i biciklističkim stazama, kao i kompletna zamjena nosive konstrukcije, izrada novih asfaltnih slojeva i sistema odvodnje. U sklopu radova planirano je i izmještanje postojećih instalacija ispod pješačkih staza.

Međutim, postavlja se pitanje koliko dugo će trajati rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, s obzirom da je za pokretanje ovog postupka potrebno proglašenje javnog interesa, što je u nadležnosti Gradskog vijeća grada Lukavac.

Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa prilikom proširenja puteva u Federaciji BiH takođe može trajati od nekoliko mjeseci do nekoliko godina, čak i kada je projekat proglašen opštim interesom. Iako proglašenje opštim interesom daje lokalnim vlastima bolju kontrolu i mogućnost eksproprijacije, proces se i dalje može odužiti zbog administrativnih procedura, složenih vlasničkih struktura, i potencijalnih sudskih sporova oko visine naknade.

Iako vlasnici imovine imaju pravo na prigovor i pravičnu naknadu, ali ne mogu potpuno odbiti eksproprijaciju, tu je i slučaj nedovršenog.dijela puta kod petlje Šićki, gdje vlasnici godinama odbijaju da prodaju zemljište i ni federalna ni kantonalna vlast ih ne mogu natjerati na to, a put ostaje nedovršen sa suženjem na dvije trake na dužini od oko 100 – 150 metara.

Kako god, bez rješavanje imovinsko-pravnih odnosa nije moguće dobiti odobrenje za građenje i započeti radove, a od strane kantonalnih vlasti nisu dati čak ni okvirni rokovi za početak i trajanje ovih radova, što dodatno izaziva zabrinutost.

Sa druge strane, obim planiranih radova je takav da će, na duži period možda čak i u potpunosti blokirati saobraćaj u ulici Lukavačkih brigada i povećati saobraćajne gužve i rizik bezbijednosti u saobraćaju unutar Grada Lukavca.

Dodatno je zabrinjavajuće što, osim loše riješenog alternativnog ulaza-izlaza iz Grada Lukavac kod benzinske Junuzović, pogotovo zbog prilično niskog nadvožnjaka ispod kojeg moraju prolaziti i kamioni, nisu predviđene nove funkcionalne rute i novi alternativni pravci za ulaz i izlaz iz grada, što bi moglo izazvati saobraćajni haos u ulicama koje nisu planirane i projektovane da podnesu toliku frekvenciju saobraćaja, ali i na magistralnom putu gdje će se sva ta vozila “naživo”, bez odgovarajuće svjetlosne signalizacije, uključivati u saobraćaj.

Zbog velike frekvencije vozila raznih veličina i težina, pored oštećenja kolovoza, moguća su čak i oštećenja na objektima koji se nalaze u ulicama Titova (od Petraka prema Mega Marketu), Milerova (pored Vile), Omladinska (nastavak Milerove) i ul. 8. Marta (od pruge prema benzinskoj Junuzović).

Sasvim je sigurno da će na ovim ulicama nastati značajnika oštećenja koja će u budućnosti kao “nusprodukt” ove rekonstrukcije, (p)ostati veliki problem Grada Lukavac.

Uzalud je vijećnik Hajrudin Hodžić više puta ukazivao na potrebu uređenja i asfaltiranja ulice od Gušića prema zgradama Tehnike i dalje prema južnom ulazu u Koksaru sa magistralnog puta M4, koji bi olakšao saobraćaj barem za putnička vozila.

Zanimljivo je i to da se pominjanje radova na rekonstrukciji ul. Lukavačkih brigada poklapa sa predizbornim periodom, što izaziva sumnju u stvarne motive iza ovog projekta. Bez jasnog datuma početka radova i rokova za završetak radova, bez rješenja za nadolazeće saobraćajne probleme, sve ostaje pod velom sumnje.

Nadamo da će barem debljina ovog asfalta biti veća od sloja koji je položen u Prokosovićima od Belvederea do autobuske stanice Aljukići, a koji na mjestima nije deblji od 2-2,5 cm.

Naslovna fotografija: SodaLive