Europska unija uvodi dodatne carine na električna vozila. Nakon što se uvedu, visina carinskog opterećenja umjesto trenutnih 10 posto varirat će od 27,4 do 48,1 posto, ovisno o proizvođaču.
Europska komisija najavila je privremeno uvođenje dodatnih carina na kineske proizvođače električnih vozila. Trenutni iznos carina iznosi 10 posto, a visina dodatnog postotka povećat će se ovisno o proizvođaču.
Prema priopćenju Komisije, istraga je privremeno zaključila da lanac vrijednosti baterijskih električnih vozila (BEV) u Kini ima koristi od nepravednog subvencioniranja, što prema mišljenju Komisije uzrokuje prijetnju ekonomske štete proizvođačima BEV-a u Europskoj uniji. Kako bi poništila tu prijetnju, Komisija je unaprijed objavila razinu privremenih kompenzacijskih pristojbi koje namjerava nametnuti na uvoz kineskih BEV-ova. Ako razgovori s kineskim vlastima ne dovedu do učinkovitog rješenja, ove carine će biti uvedene od 4. srpnja i prikupljale bi se samo ako se uvedu konačne carine.
Najmanja dodatna carina od 17,4 posto uvela bi se na BYD, marku poznatu po proizvodnji velikog broja jeftinih električnih vozila u Kini. Vlasnik Volva, Geely, bio bi pogođen dodatnom carinom od 20 posto. Najveća stopa, dodatnih 38,1 posto, nametnula bi se SAIC-u, tvrtki koja posjeduje britansku kompaniju MG Motor, koja u Hrvatskoj ima solidne prodajne rezultate.
Ostali proizvođači električnih vozila u Kini koji su surađivali u istrazi, ali nisu bili u uzorku, podliježu ponderiranoj prosječnoj carini od 21 posto. Proizvođači električnih automobila u Kini koji nisu surađivali u ispitnom postupku podliježu rezidualnoj carini od 38,1 posto.
Bloomberg navodi da je kinesko ministarstvo trgovine u odgovoru na ove carine izjavilo kako je Europska unija ignorirala činjenice i pravila Svjetske trgovinske organizacije (WTO), kao i ponovljene prigovore iz Kine te apele vlada i industrija mnogih država članica EU-a. Peking će poduzeti sve mjere kako bi zaštitio legitimna prava i interese kineskih kompanija.
Iako je istraga bila usmjerena na električna vozila u kineskom vlasništvu, zapadni proizvođači automobila, uključujući Teslu, BMW i Renault, koji proizvode u Kini i isporučuju u EU, također će se suočiti s većim troškovima. Kina je zaprijetila odmazdom u poljoprivredi, zrakoplovstvu i automobilima s velikim motorima, te je već pokrenula istragu o nekim vrstama europskih alkoholnih pića. “Naš cilj je vratiti jednake uvjete i osigurati da europsko tržište ostane otvoreno za proizvođače električnih vozila iz Kine, pod uvjetom da igraju u skladu s globalno dogovorenim trgovinskim pravilima,” rekao je Valdis Dombrovskis, potpredsjednik Europske komisije zadužen za trgovinu, u srijedu.