Koga u tekstu kritikuje Admir Čavalić što TK nema ni kilometra autoputa? Trenutno Vladu FBiH i premijera Nermina Nikšića koja je na vlasti nepune 2 godine, ili dvije vlade Fadila Novalića koji je bio premijer 8 godina?

Za Nerminova vakta” kanton Tuzla je za nepune 2 godine dobio 0 km autoputa – a isto toliko kilometara je dobio Tuzlanski kanton za 8 godina dok je Fadil Novalić bio premijer?”

Admir Čavalić, političar i član Odbora za ekonomsku i finansijsku politiku, objavio je sledeći tekst na FB, pod naslovom “0 kilometara za Tuzlanski kanton, samo “posvećenost” – ali je tekst uskoro nestao.

Evo šta je pisalo:

“0 kilometara za Tuzlanski kanton, samo “posvećenost”

Kada smo prije nekoliko mjeseci na Odboru za ekonomsku i finansijsku politiku raspravljali o putnoj deblokadi Tuzlanskog kantona, imao sam samo jedno pitanje:

“Kada ću imati priliku sjesti u auto sa svojom porodicom i provozati se jednim (1) kilometrom autoceste ili brze ceste na području kantona gdje živim?”
Tražio sam dan, mjesec, godinu, desetljeće, stoljeće kao odgovor. Naravno, odgovora nije bilo i danas ga nema. “Autoceste u 2025. godini otvaraju 26 km nove trase, ali i nova gradilišta u Hercegovini” današnji je naslov u medijima.

U tekstu se dalje navodi: “Trenutni radovi obuhvataju dionice u srednjoj Bosni na potezu od Zenice prema Doboju i to Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, te u Hercegovini tunel Kvanj – Buna.

Za posljednju dionicu južno od Mostara, čija je dužina 5,1 kilometar, radovi su u fazi projektovanja i uskoro će početi građevinski radovi. Najznačajniji segment ove dionice je tunel Kvanj, dužine 2.720 metara, čiju izgradnju vodi konzorcij China Road and Bridge Corporation, Azvirt LLC i Hering d.d. Široki Brijeg. Očekivani rok završetka je 30 mjeseci…Paralelno s tim, planirano je puštanje u promet 26 novih kilometara autoceste.

Završavaju se dionice Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) kod Tešnja, dionica Stara stanica – Golubinja (10 km) kod Zenice i Buna – Počitelj (7,2 km) na jugu. Prioritet u narednom periodu je završetak tunela Golubinja, dužine 3,6 kilometara, smještenog između Zenice i Žepča, a plan Autocesta FBiH je da do kraja 2026. godine bude završena kompletna dionica autoceste od Sarajeva do Save…

Pored Koridora 5C ubrzano se radi na brzim cestama. U završnoj fazi su radovi na brzoj cesti Lašva – Nević Polje (Lot 5), dok se na brzoj cesti Prača – Goražde radi na tunelu Hranjen.U fazi pripreme su i četiri ključne brze ceste, uključujući Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica RH i Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica RH. Impresivna cestogradnja za ovu i narednu godinu.

Šta je sa Tuzlanskog kantona? Na kraju teksta se navodi “posvećenost” projektima Jadransko-jonske autoceste i autoceste Orašje – Tuzla. Autocesta Orašje-Tuzla je definisana Transportnom strategijom FBiH iz 2017. godine. Istina, bez rokova početka/završetka radova i uz procijenjenu vrijednost investicija od 743 miliona eura (vlastita sredstva, bez kredita). Dakle, jedno veliko “ništa” – odnosno “posvećenost”. Jadransko-jonska je padobranski uletila u priču prošle godine.
Sada su obje autoceste na istom – nivo “posvećenosti”. Tuzlanski kanton, je zaista geto unutar FBiH po pitanju trošenja novca poreznih obveznika FBiH. Nema novca, nema novih kilometara, samo tekuće održavanje. Ili kako je to kolega Mešalić nedavno precizirao, “građani Tuzlanskog kantona su najdiskriminisanija grupa građana u Bosni i Hercegovini”.

E sad zamislite kako tek zvuči ova priča o akuelnoj odluci kojom se treba uzeti još više od TK i drugih izvoznih, proizvođačkih kantona kroz harač. Odakle pravo, obraz, čast onima koji ovako troše javni novac da pričaju drugima o “fiskalnoj disciplini”, “kovertama”, “varanju države” i slično? Kako sve ovo treba da shvate građani, radnici i privrednici sa područja Tuzlanskog kantona? Da zaključim – moramo se probuditi i politički djelovati. Postoji grupa političara koja nešto lobira, zagovara i slično, ali još uvijek nedovoljno.

Zajedno sa kolegicom Lepić-Marinković sam uputio amandman za par miliona KM (Tz-Sa), što se prihvatilo, ali se onda “istopilo” u budžetu. Usvojen je i zaključak o putnoj deblokadi TK kojeg sam predložio. Opet ništa. Poslao sam i inicijativu za izmjenu Transportne strategije FBiH (moramo uključiti put prema Doboju i Sarajevu pored Orašja). Veliko ništa (odbijena inicijativa).

Uskoro još nekih inicijativa, zaključaka, prijedloga izmjena zakona ako treba, umora nema, ali ipak mora postojati kritična masa sa područja TK i drugih zapostavljenih kantona (slično kao i kod pitanja pondera). Zbog toga upitajte sve one za koje ste glasati šta konkretno rade po ovom pitanju i da li ga uopšte doživljavaju kao pitanje, problem. Jer šutnja također govori.

Konačno, samo jedno je bitno – odgovor na pitanje sa početka – kada ćemo se voziti barem jednim kilometrom autoceste ili brze ceste na području Tuzlanskog kantona?
Jednim kilometrom samo
Kada?”

Čavalić je na fejsu iznio oštar stav prema stagnaciji i zapostavljanju kantona u pitanju izgradnje infrastrukture, naročito putne mreže.

On ističe kako je njegovo pitanje o izgradnji čak jednog kilometra ove vrste putne infrastrukture – od početka razmatranja “putne deblokade” – ostalo bez odgovora. Umjesto konkretnih odgovora i akcija, tu je samo apstraktna “posvećenost”, koja je postala sinonim za neispunjena obećanja i političko licemjerje.

Dok se u Hercegovini i srednjoj Bosni otvaraju novi kilometri autocesta i brzih cesta, Tuzlanski kanton se i dalje nalazi u mrtvoj točki. U javnosti dominira naslov o novim trasama autocesta u 2025. godini, ali u tom kontekstu Tuzla nije ni spomenuta, a izgradnja “Orašje-Tuzla” autoceste ostaje u fazi obećanja bez rokova, što sve više podsjeća na političku igru u kojoj se Tuzlanski kanton ne smatra prioritetom.

Političari, kako Čavalić kaže, samo govore o “fiskalnoj disciplini”, “kovertama” i “varanju države”, dok istovremeno zanemaruju osnovne infrastrukturne potrebe građana Tuzlanskog kantona. Za sve one koji žive i rade u ovom kantonu, očigledno je da njihova prava i interesa ne spadaju među prioritete federalnih vlasti.
Čavslić je jasno poručio: građani i privrednici Tuzlanskog kantona moraju se probuditi i politički djelovati, jer ovako će i dalje ostati “najdiskriminisanija grupa građana u BiH”.

Kritički osvrt Čavslića ne ostavlja puno prostora za sumnju u ozbiljnost problema: „Kada ćemo se voziti barem jednim kilometrom autoceste ili brze ceste na području Tuzlanskog kantona? Jednim kilometrom samo? Kada?“

Za Tuzlanski kanton, ovo nije samo pitanje infrastrukture, ovo je pitanje poštovanja prava građana na ravnomjeran razvoj i jednak tretman. I dok se diljem zemlje otvaraju novi kilometri, građani Tuzle i okolnih općina ostaju zapostavljeni i razočarani. Na kraju, sve se svodi na pitanje – koliko dugo još mora trajati ova politička šutnja i ignorisanje osnovnih potreba?

Mi nismo našli mahanu tekstu Admira Čavalića, i nije nam jasno zašto ga je uklonio …