Nepodnošljiva čekanja i sistemske slabosti.

U zdravstvu Federacije BiH, a posebno na onkološkom odjelu Kantonalne bolnice Zenica, stanje je alarmantno. Sa svakim novim danom, svjedoci smo frustracija pacijenata koji su primorani da ustaju u ranim jutarnjim satima kako bi zauzeli red za onkološke terapije. Ova situacija, koja se ponavlja svakodnevno, duboko odražava sistemske probleme u zdravstvenom sektoru, koji, umjesto da pruži podršku onima kojima je najpotrebnija, dodatno ih opterećuje.

Jedan farmaceut koji radi na ovom odjelu za veliki broj pacijenata predstavlja apsurd. Dok pacijenti dolaze iz raznih dijelova Federacije, uključujući Vareš i Tešanj, očekivanja da će biti primljeni na vrijeme su gotovo neostvariva. Umjesto pružanja hitne medicinske pomoći, pacijenti su često vraćeni s uputama da se vrate narednog dana, uz savjet da „dobro porane“. Ova praksa ne samo da je nehuman, već je i opasna, jer se radi o ljudima koji se bore za život i koji ne mogu sebi priuštiti luksuz dugog čekanja na potrebne terapije.

Ono što dodatno otežava situaciju je osjećaj bespomoćnosti i frustracije koje pacijenti osjećaju dok čekaju na onkološke tretmane. Ova situacija dodatno se pogoršava činjenicom da se radi o ozbiljnim medicinskim procedurama koje nisu slične jednostavnim kozmetičkim tretmanima. Pacijenti su svjesni težine svojih dijagnoza i zaslužuju brzu i efikasnu medicinsku intervenciju.

S obzirom na trenutnu situaciju, jedan od potencijalnih rješenja za ubrzavanje procesa liječenja bio bi sporazum između države i privatnih klinika. Umjesto da pacijenti čekaju mjesecima na preglede u državnim bolnicama, država bi trebala omogućiti da ZZO-i tretmane koji se obavljaju u privatnim klinikama plaćaju po istoj tarifi kao i u državnim bolnicama. Ovim bi se omogućilo brže pristupanje pregledu i terapijama, čime bi se značajno smanjila agonija čekanja. Takvi ugovori ne samo da bi olakšali teret na državnim institucijama, već bi pružili pacijentima bržu i kvalitetniju njegu, a privatnim klinikama omogućili stabilniji priliv pacijenata.

Oni koji su odgovorni za ovu situaciju, koji su svojom pohlepom i gramzivošću doveli do ovakvog stanja u zdravstvu, trebali bi se suočiti s posljedicama svojih odluka. Njihovo ignorisanje stvarnih potreba pacijenata i zdravstvenih radnika dovelo je do dubljih problema, a u ovom trenutku nije jasna nikakva strategija za poboljšanje stanja.

Unatoč teškoj situaciji u kojoj se nalaze, osoblje odjela, uključujući doktore i tehničare, i dalje ostaje predano i posvećeno pacijentima. Njihov trud i strast ne smiju se zanemariti, a problem leži u sistemu koji ih okružuje. Ova posvećenost je znak nade u bolji zdravstveni sistem, ali bez podrške i adekvatnih resursa, njihov trud će biti uzaludan.

Sveukupno stanje u zdravstvu Federacije BiH zahtijeva hitne reforme. Neophodno je osigurati više resursa, uključujući više farmaceuta, medicinskog osoblja i prostora, kako bi se omogućilo pacijentima da dobiju potrebnu njegu na pravilan i dostojanstven način. U protivnom, nastavićemo svjedočiti dodatnom urušavanju zdravstvenog sistema, koji bi trebao biti oslonac svakom pojedincu, a ne izvor stresa i patnje.

Kao društvo, moramo zahtijevati promjene i ne dopustiti da se ovakve situacije nastave. Svaki pacijent zaslužuje pravo na zdravstvenu zaštitu, koja nije ograničena na ispunjenje obaveza, već je temeljena na poštovanju i ljudskoj dignitetu. Samo tada možemo očekivati stvarne promjene i napredak u zdravstvenom sektoru.