… kvalitet korištenog materijala u najmanju ruku upitan.
Novi parking je završen i izgleda lijepo, ali, kada se približite primijetite da ja asfalt koji je korišten za presvlačenje parkinga, u najmanju ruku upitnog kvaliteta.
O čemu se radi?
Tek položeni asfaltni sloj je takav da njegova površina nije glatka, već su na površini ostali krupniji kamenčići i prazan prostor između njih.
Automobilske gume će s vremenom trenjem “povaditi” kamenčiće na površini i asfalt će se “kruniti”, tako stvarajući manje i veće udubine u kojima će se sakupljati voda i stvarati barice. Te barice će u zimskom periodu mrznitu i tako od barica napraviti rupice i na kraju udarne rupe.
Inače, ako pogledate asfalt izbliza, vidi se da ima mnogo sitnih pukotina koje idu u dubinu više od centimetra i odličan su preduslov da voda smrzavanjem unutar njih “digne” asfalt, i ubrza njegovo propadanje.
Da li se u Gradskim konkursnim procedurama traže garancije na kvalitet izvedenih radova?
Da li je iko od nadležnih uopšte kontrolisao izvođača radova prilikom izvođenja istih?
Da li postoji odiguravajuća klauzula u Ugovoru koja primorava izvođača da radi savjesno?
To su vrlo korektna pitanja za gradske službe.
Nadamo se da ovo nije još jedan asfalt čiji će popravci s bremenom koštati više nego samo gradnja.
Pogledajte na slikama razliku svjetlijeg “starog” asfalta koji je “kao staklo” i bez oštećenja nakon decenija korištenja, u odnosu na novi “crni” koji izgleda kao dobro uvaljan makadam.
Najbolji primjer je na pretposljednjoj slici uslikanoj na parkingu kod Biroa za zapošljavanje, gdje se vidi kakva će razlika biti između starog (svijetlog, neoštećenog) asfalta i novog (propalog) biti u budućnosti.