
Slijedi li (re)osnivanje javnih preduzeća za prevoz putnika po gradovima i opštinama?
Nakon situacije sa GIPS Tuzla, sve češće se kao rješenje problema sa javnim prevozom putnika pominje vraćanje na staro – osnivanje javnih preduzeća u vlasništvu gradova i opština.
Nije jasno zašto se dozvolilo da se javna preduzeća poput Lukavactransa uopšte ugase.
U Lukavcu je Lukavactrans vršio transformacije od SOUR-a, OUR-a, RO… sve do 27.9.2002. godine, kada ova firma postaje dioničko društvo sa upisom u sudski registar pod brojem U/I-896/02.

Od septembra 2009. nad ovim prijeratnim gigantom pokrenut je proces stečaja, a od 2010. godine prijeti mu i likvidacija. Imovina se postepeno prodaje raznim poslijeratnim novoosnovanim preduzećima, objekti se ruše… Otpuštena su 52 radnika, dok ih je u radnom odnosu ostalo 46. To je bio razlog za proteste ispred zgrade opštine.

Prema dostupnim podacima, otpuštenim radnicima još uvijek nije uvezan staž, niti izmirena dugovanja po osnovu plaća, pa tako nisu ni u mogućnosti ostvariti materijalno zbrinjavanje na Zavodu za zapošljavanje.
Lukavactrans, javni prijevoznik iz Lukavca, pretrpio je velike teškoće koje su dovele do njegovog gašenja i uništenja tokom godina.

Kompanija je bila suočena s finansijskim problemima, lošim poslovnim odlukama i neadekvatnim upravljanjem, što je uzrokovalo postupnu degradaciju usluga i gubitak tržišta. Jedan od ključnih trenutaka bio je 2015. godina kada su se pojavili izvještaji o velikim dugovanjima, uključujući dugove prema zaposlenima i dobavljačima. Problemi s održavanjem vozila, kao i konkurencija od strane privatnih firmi i novih sistema javnog prevoza, dodatno su oslabili poziciju Lukavac Transa.
U konačnici, kompanija je bila prisiljena smanjiti obim svojih usluga, a 2017. godine došlo je do njenog formalnog gašenja. Poslije gašenja, tržište prijevoza u Lukavcu preuzeli su privatni prijevoznici i druge kompanije koje su uspjele bolje prilagoditi svoje usluge tržištu i potrebama građana.
Direktor kompanije Lukavac Trans u periodu kada je došlo do gašenja bio je Sead Softić. On je bio na čelu kompanije u vrijeme kada su otkriveni veliki finansijski problemi, kao i problemi sa upravljanjem i održavanjem voznog parka. Uprkos njegovim naporima da stabilizuje poslovanje, dugovanja i loše poslovne odluke nisu mogli da spase kompaniju od konačnog gašenja.
U periodu od 2008. do 2016. godine, načelnik opštine Lukavac bio je Dževad Mujkić, a SDA je imala većinu u opštinskom vijeću.
Vjerovali ili ne, Lukavactrans postoji i danas, te je kompanija “aktivna u stečaju”, s poreznim dugom od 1.157.737,67 KM. Prema web stranici Companywall.ba, trenutni vlasnici Lukavactransa su:
- Hasić Mirnad (22,1442%),
- Mujagić Behrem (17,7273%),
- ZIF “NAPRIJED” d.d. Sarajevo (7,4483%),
- Muminović Senada (5,3480%).
Takođe, prema ovoj stranici, koja kao zvanične izvore podataka navodi FIA, APIF i Direkciju za financije Brčko, Lukavactrans je u 2023. godini, sa 0 zaposlenih, imao:
- Prihod: 500.485,00 KM
- Rashod: 39.733,00 KM
- Rezultat poslovanja: 460.752,00 KM
- Neto dobit prihoda: 460.752,00 KM
- Neto gubitak prihoda: 0,00 KM
- Kapital: -889.088,00 KM
- Stalna sredstva: 0,00 KM
- Kratkoročne obaveze: 33.162,00 KM
- Dugoročne obaveze: 1.689.507,00 KM
- EBITDA: 460.752,00 KM
Ipak se okreće …