Licemjerje prvog čovjeka Grada koji javno likom i imenom identifikuje osobu iz suprotne političke stranke, i po želji je može nazivati “fašistom”, a za “šovinizam” bi slao na sud i u zatvor.

Prema danas dobijenim informacijama, “zasluge” za prijetnje sudom i tužbom, koje je nedavno LuPortalu i uredniku uputio advokat zastupnik Nevena Tunjića, uvelike pripadaju gradonačelniku Edinu Deliću.

To saznajemo od vrlo bliskih mu osoba, a koje su (razumljivo) željele da ostanu anonimne, i kojima je, po njihovim riječima “puna kapa svega”.

Taj email nam je već bio poslan dok je gradonačelnik sa urednikom razgovarao u vrlo prijateljskoj atmosferi na pokaznoj vježbi CK Lukavac.

Kontaktirani smo nakon našeg teksta u kojem ističemo da u administraciji Grada Lukavca SVE ide preko email adrese kabinet-nacelnika@lukavac.ba, i prvo što nam je rečeno je, da su “prijave one tri žene u njegovoj ladici i nikada se neće pokrenuti ni istraga ni disciplinski postupak“. Za “u njegovoj ladici” nismo sigurni da li se misli figurativno ili doslovno.

Mi ne možemo ni potvrditi ni opovrgnuti tu informaciju, ali smo dobili čvrsta uvjeravanja da “ništa ne ide mimo njega” pa ni ovo. U intenzivnim razgovorima sa nekim od njegovih najbližih saradnika, dobili smo potvrdu da je to baš njegov stil “ratovanja”: jednom rukom te miluje a drugom ti zabija nož u leđa.

Jedini koji te tvrdnje može opovrgnuti ili potvrditi je sam gradonačelnik Delić, stavljajući na uvid i nama i građanima jasan dokaz da su prijave uredno primljene, pravovremeno protokolisane, proslijeđene nadležnim službama i osobama, i da se na njima aktivno radi.

Naravno, ukoliko misli da javnost zavrijeđuje da zna šta se dešava u njegovom Bastionu.

Mi se nadamo da nas je naš izvor pogrešno informisao i da gradonačelnik nije počinio ovako flagrantno kršenje Propisa i Zakona.

Ukoliko je istina što nam je danas rečeno, potencijalni prekršaji gradonačelnika Edina Delića mogu se razmatrati kroz prizmu nekoliko lokalnih propisa i zakonskih akata:

  1. Zakon o radu Federacije Bosne i Hercegovine: Ovaj zakon propisuje prava i obaveze radnika i poslodavaca, uključujući zaštitu dostojanstva radnika. Postupci vrijeđanja radnika mogu se smatrati oblikom mobinga ili psihičkog nasilja, koje poslodavac, u ovom slučaju Gradska uprava, mora spriječiti i sankcionisati.
  2. Zakon o zabrani diskriminacije Bosne i Hercegovine: Ako su radnice bile diskriminirane na osnovu spola ili nekog drugog ličnog svojstva, ignoriranje pritužbi može se smatrati kršenjem ovog zakona. Diskriminacija može uključivati bilo kakav oblik nejednakog tretmana koji dovodi do povrede dostojanstva osobe.
  3. Zakon o zaštiti od nasilja u porodici i nasilja u zajednici Federacije Bosne i Hercegovine: Iako je ovaj zakon primarno usmjeren na nasilje u porodici, psihičko nasilje i uznemiravanje na radnom mjestu također mogu potpasti pod slične odredbe, pogotovo ako se radi o sistematskom uznemiravanju.
  4. Zakon o upravi Federacije Bosne i Hercegovine: Prema ovom zakonu, organi uprave dužni su da postupaju prema pritužbama građana i zaposlenika u skladu sa zakonom i pravilnicima. Ignorisanje službenih pritužbi može predstavljati zloupotrebu službenog položaja ili nesavjestan rad u službi.
  5. Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike: Ako postoji kolektivni ugovor koji obuhvata radnike Gradske uprave Lukavac, on može sadržavati specifične odredbe o postupanju u slučajevima uznemiravanja i mobinga, te o načinu podnošenja i rješavanja pritužbi.
  6. Pravilnik o radu i etički kodeks: Unutrašnji pravilnici Gradske uprave i etički kodeks koji bi trebali definirati ponašanje zaposlenih i nadređenih prema zaposlenima također su relevantni. Ignorisanje pritužbi o kršenju ovih pravila može predstavljati nepoštivanje radnih procedura i pravila ponašanja.

S obzirom na navedeno, gradonačelnik bi mogao biti odgovoran za nepoštivanje ovih propisa i zakona ukoliko je, svjesno ili nesvjesno, ignorisao pritužbe radnica i spriječio daljnje postupanje po istim. Radnice imaju pravo podnijeti pritužbe i tužbe kod nadležnih institucija i sudova ukoliko smatraju da su im povrijeđena prava.

Ukoliko su informacije tačne, gradonačelnik može biti odgovoran za ometanje disciplinskog postupka sakrivanjem relevantnih dokumenata, što bi moglo predstavljati ozbiljan prekršaj. Ovakvo ponašanje može se smatrati zloupotrebom službenog položaja i nesavjesnim radom u službi, a može uključivati sljedeće aspekte:

  1. Zloupotreba službenog položaja ili ovlasti: Sakrivanje ili neprosljeđivanje relevantnih dokumenata koji se odnose na pritužbe zaposlenika može se smatrati zloupotrebom službenog položaja. Ovaj prekršaj je često regulisan zakonima o državnoj službi i lokalnoj upravi, te može biti kažnjiv po zakonu.
  2. Sprečavanje i ometanje rada institucija: Ako je namjera sakrivanja dokumenata da se onemogući ili oteža rad nadležnih tijela, kao što su disciplinske komisije ili drugi organi unutar Gradske uprave, to se može smatrati direktnim ometanjem rada tih institucija.
  3. Ometanje pravde: Sakrivanjem ili namjernim nepostupanjem po pritužbama može se uticati na tijek pravde, odnosno spriječiti odgovarajuće istraživanje i sankcionisanje mogućih prekršaja ili kršenja prava zaposlenika. Ometanje pravde može biti sankcionisano zakonom.
  4. Nesavjestan rad u službi: Ako gradonačelnik nije postupio prema pravilima i procedurama koje se tiču rukovanja pritužbama i dokumentima, to može biti oblik nesavjesnog rada u službi. Zaposleni imaju pravo na odgovarajuću zaštitu i pravnu sigurnost, te svaki postupak koji bi to pravo narušio može se smatrati kršenjem radne discipline.
  5. Kršenje propisa o javnim službenicima i lokalnoj upravi: Lokalni i kantonalni propisi o javnim službenicima obično uključuju odredbe o disciplinskim postupcima i načinu rukovanja pritužbama zaposlenika. Neprosljeđivanje pritužbi nadležnim tijelima može se smatrati kršenjem tih propisa.

I u ovakvim situacijama, radnice bi mogle podnijeti prijave nadležnim institucijama, kao što su unutrašnje revizijske službe, ombudsmani za ljudska prava, ili čak nadležna pravosudna tijela, kako bi se ispitali postupci gradonačelnika i utvrdila eventualna odgovornost za ometanje disciplinskog postupka.

Mi bismo najviše voljeli da nas i građane gradonačelnik uvjeri da smo dezinformisani i da procesi nakom podnošenja prijava teku svojim zakonskim tokom bez sabotiranja i pritisaka na službe čiji je to posao.

Teško nam je i pomisliti da bi gradonačelnik iskazao toliko nepoštovanje i bezosjećajnost prema radnicama Gradske uprave koje rade direktno za njega.

Iskreno, i mi imamo opravdane sumnje u ove informacije, i ovo pišemo isključivo zbog informisanja javnosti jer se radi o javnim državnim službenicima, i smatramo to javnim interesom, a uz to još sevradi ženama, koje su zadnjih godina uopšte, meta svakojakih vrsta maltretiranja, ponižavanja pa i femicida.

Ne želimo da vjerujemo da bi gradonačelnik Edin Delić učinio išta što bi sprečavalo istragu o jednom takvom slučaju u našoj sredini.

Ne želimo ni odgovore bez argumenata – riječi bez dokaza ne znače ništa

Za mnogo manje se nama prijeti sudom.